*** Schema från v.41 - tills vidare ***
 

Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag Lördag Söndag






 

                                


16.45-18.30

Ashtanga
Mysorekurs

Anette
Föranmälan krävs






 

                              
 

16.45-18.00

Yinyoga
Kurs

Ann
Föranmälan krävs


11.30 - 12.30

Lunch-
Ashtanga

Passar alla!
Helén

                                    


 






 

                                           


16.45-18.00

Yinyoga
Kurs

Helén
Föranmälan krävs

 

 



 

    







 






 


 


 
18.30-19.45

Medi-/Kundaliniyoga
Nybörjare

Ulrika
Föranmälan krävs


 

18.30-20.00

Ashtanga
Fortsättning
Kurs


Sigrid
Föranmälan krävs
 

 
17.00-18.15

Kundaliniyoga

Ulrika
Drop-in i mån av plats
Maila Ulrika

Drop-in kommer att ske endast i mån av plats.
Har du ett tio-kort och vill gå en kurs - ingen fara vi fixar det! :)
 


 

Priser:

Per tillfälle: 130 kr
Halvårskort: 3000 kr

Kurs: 7ggr á 850 kr
Studentpris: 7ggr á 500kr (Upp till 20 år eller vid visat studentid)


Betala gärna via BG 677-6884
SWISH 073-446 34 34

Tänk på att ange namn samt vilken kurs
och dag du betalar för - tack!

Ashtanga yoga

Nybörjarkurs:

På nybörjarkursen lär du dig ashtangans grunder. Fokus ligger på andningen.
Målet är att du ska lära dig alla stående positioner i första serien. 7 ggr

Fortsättning:
Du har gått steg 1 eller kan grunderna. Du går vidare, i serien, och lär dig fler rörelser samt övar på lyft och hopp. Du övar på mantran samt börjar titta på filosofin kring yogan. Praktiken styrs mot det egna flödet, för att ge dig en chans att finna trygghet i ditt egna utövande.
Kursen består av 7 stycken lärarledda klasser.

Mysorekurs: 
Här praktiserar du det du lärt dig i din egen takt, utifrån din egen andning och flöde. Läraren finns hela tiden närvande för hjälp och vägledning. Du får bland annat hjälp med  linjering, hur du kan jobba med eventuella skador eller andra begränsningar. Vidare hur rörelserna kan fördjupas samt, när du är redo, bli introducerad i nya.

Medi-/Kundaliniyoga
Kundaliniyogan är en aktiv och dynamisk yoga som passar både nybörjare och vana yogautövare. Den medicinska yogan kommer från kundaliniyogan men har anpassats för att vara lugnare. Vi jobbar med kroppsställningar/asanas, andningsövningar, avslappning, meditation och mantran. Det finns många olika yogapass/kriyor som alla har ett speciellt syfte. 
I kundaliniyogan handlar det inte så mycket om att vara flexibel utan att få mer kraft och energi genom dynamiska rörelser.
Medicinsk yoga/kundaliniyoga är mycket bra friskvård och det finns många vetenskapliga studier på detta. Speciellt vid stress, ångest/oro, ryggproblem, värk med mera har yogan visat sig vara mycket effektiv.


Yinyoga
Yinyoga är en blandning av yoga, mindfulness och kinesisk medicin. Fokus ligger på kroppens så kallade yinpartier, de som är innerst i kroppen, som skelett, bindväv, ligament, leder och inre organ. Stelhet och osmidighet sitter främst i fascian, en bindvävshinna, som ju äldre vi blir, blir allt stelare och torrare. Med hjälp av  yinyoga kan vi, genom att skapa ett större flöde i vår bindväv, öka vår rörlighet och smidighet.
Det är en långsam, enkel, avkopplande men samtidigt energigivande yogastil som alla, oavsett tidigare erfarenhet kan utföra.
Vi stannar i varje rörelse under en längre tid, vilket medför att kroppen slappnar av,  medvetandet mjukas upp och du vilar i nuet.