*** Schema från v. 33 - tills vidare ***
 

Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag Lördag Söndag






 

                           

16.45-18.30

Ashtanga Mysore
Kurs

Anette
Föranmälan krävs






 

                              
 

16.45-18.15

Ashtanga
Nybörjare Kurs

Anette
Föranmälan krävs


11.30 - 12.30

Lunch-Ashtanga

Passar alla!
Daniel

                                    


16.45-18.00


Yinyoga
Kurs

Ann
Föranmälan krävs






 

                                   

16.45 - 18.15

Ashtanga Ledd klass + Mysore

Daniel

 

 



 


10.00 - 11.00 

Vinyasa Flow
Kurs

Daniel

 

                      








 






 


 


 


18.30-19.45

Medi-/Kundaliniyoga
Nybörjare


Ulrika
Föranmälan krävs


 

18.30-20.00

Ashtanga 
Ledd Klass



Sigrid
Föranmälan krävs
 

 
17.00-18.30

Kundaliniyoga

Ulrika
Drop-in i mån av plats
Maila Ulrika

                                        *** Missade kurstillfällen tas igen under kursens gång ***
                                                Drop-in kommer att ske endast i mån av plats
 


 

Priser:

Per tillfälle: 130 kr
10-kort: 1200kr, Giltigt 1 år

Halvårskort: 3000 kr

Kurs: 7ggr á 850 kr
Student: 7ggr á 500kr  (Upp till 20 år eller vid visat studentid)
Pensionär: -10% på allt 


 


Betala gärna via BG 677-6884
SWISH 073-446 34 34

Tänk på att ange namn samt vilken kurs
och dag du betalar för - tack!

Ashtanga yoga

Nybörjare:

Här lär du dig Ashtangans grunder, med fokus på andning.
Målet är att du ska bekanta dig med de stående positionerna i första serien.
Kursen består av 7stycken gånger

Fortsättning:
Du har gått nybörjare eller kan grunderna. Vi går vidare i första seriens rörelser och övar på lyft och hopp. Yogafilosofin vävs in och vi tittar närmare på den åttafaldiga vägen. Praktiken styrs successivt mot det egna flödet, för att ge dig en chans att finna trygghet i ditt egna utövande.
Kursen består av 7 stycken lärarledda klasser.

Mysore: 
Här praktiserar du det du lärt dig i din egen takt, utifrån din egen andning och flöde. Läraren finns hela tiden närvande för hjälp och vägledning. Du får bland annat hjälp med  linjering, hur du kan jobba med eventuella skador eller andra begränsningar. Vidare hur rörelserna kan fördjupas samt, när du är redo, bli introducerad i nya.
Kursen består av 7stycken gånger

Medi-/Kundaliniyoga
Kundaliniyogan är en aktiv och dynamisk yoga som passar både nybörjare och vana yogautövare. Den medicinska yogan kommer från kundaliniyogan men har anpassats för att vara lugnare. Vi jobbar med kroppsställningar/asanas, andningsövningar, avslappning, meditation och mantran. Det finns många olika yogapass/kriyor som alla har ett speciellt syfte. 
I kundaliniyogan handlar det inte så mycket om att vara flexibel utan att få mer kraft och energi genom dynamiska rörelser.
Medicinsk yoga/kundaliniyoga är mycket bra friskvård och det finns många vetenskapliga studier på detta. Speciellt vid stress, ångest/oro, ryggproblem, värk med mera har yogan visat sig vara mycket effektiv.


Yinyoga
Yinyoga är en blandning av yoga, mindfulness och kinesisk medicin. Fokus ligger på kroppens så kallade yinpartier, de som är innerst i kroppen, som skelett, bindväv, ligament, leder och inre organ. Stelhet och osmidighet sitter främst i fascian, en bindvävshinna, som ju äldre vi blir, blir allt stelare och torrare. Med hjälp av  yinyoga kan vi, genom att skapa ett större flöde i vår bindväv, öka vår rörlighet och smidighet.
Det är en långsam, enkel, avkopplande men samtidigt energigivande yogastil som alla, oavsett tidigare erfarenhet kan utföra.
Vi stannar i varje rörelse under en längre tid, vilket medför att kroppen slappnar av,  medvetandet mjukas upp och du vilar i nuet.