Klicka här för att boka din plats 


Höstschema 2019
Drop-In 
För kurser, scrolla ner, under schemat

 

Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag Lördag Söndag


06.00-07.00

Hatha Yoga

Daniel

Föranmälan krävs

070-214 65 98

                       
Start från  
16.00 -18.15

Ashtanga Mysore

Anette
Daniel


                         

 







 

                                  
 



                             

 


06.00 - 07.00

Ashtanga ledd klass

Daniel

Föranmälan krävs

070-214 65 98
                                    

11.30-12.30

Lunch-Ashtanga

Passar alla!
Daniel

 

                                    


 


11.00-11.45

Yoga för äldre

Daniel


                             

                                    

17.00-18.30

Ashtanga
Ledd Klass

Daniel


                            

   

 
11.30 - 12.30

Lunch-Ashtanga

Passar alla!
Daniel






                      

16.30-17.30  

Ashtanga
Ledd klass
till
Janusirsasana A

Daniel

                      


10.00-11.30 

Ashtanga Yoga Mysore style

Daniel
 
 

                       
 








 


10.00-11.30

Ashtanga Yoga Mysroe style

Daniel




 


 


 


 
17.00-18.30

Kundaliniyoga

Ulrika
Drop-in i mån av plats
Maila Ulrika

KURSER HÖSTEN 2019
 start 26 augusti


Samtliga kurser är på 17 tillfällen - gäller ej Medi-/Kundalini, se nedan
Pris per kurs, 2 210kr 
 Missade tillfällen tas igen under pågående kurs
Ej drop-in på kurser


YinYoga 
Måndagar 18:30-19:45 -FULLBOKAD
Lärare: Anette Book

Onsdagar 16:45-18:00
Lärare: Ann Sjölander


Ashtanga Yoga Nybörjare
Tisdagar 16:45-18:00
Lärare: Anette Book

Torsdagar 18:30-19:45
Lärare: Daniel Edström

Ashtanga Yoga Fortsättning 
Onsdagar 18:30-20:00
Lärare: Sigrid Hörnell

Medi-/Kundaliniyoga Nybörjare
Tisdagar 18:30-19:45 - FULLBOKAD
Lärare: Ulrika Friberg Pallin
Kursen är på 14 gånger, 1 820kr

*** Begränsat antal platser
Anmäl dig här ***

Glöm inte att ange vilken dag och klass du önskar anmäla dig till!

Priser:

Per tillfälle: 130 kr
10-kort: 1200kr, Giltigt 1 år

Halvårskort: 3000 kr

Student: 7ggr á 500kr  (Upp till 20 år eller vid visat studentid)
Pensionär: -10% på allt 


 


Betala gärna via BG 677-6884
SWISH 073-446 34 34

Tänk på att ange namn samt vilken kurs
och dag du betalar för - tack!

Ashtanga yoga

Nybörjare:

Här lär du dig Ashtangans grunder, med fokus på andning.
Målet är att du ska bekanta dig med de stående positionerna i första serien.


Fortsättning:
Du har gått nybörjare eller kan grunderna. Vi går vidare i första seriens rörelser och övar på lyft och hopp. Yogafilosofin vävs in och vi tittar närmare på den åttafaldiga vägen. Praktiken styrs successivt mot det egna flödet, för att ge dig en chans att finna trygghet i ditt egna utövande.


Mysore: 
Här praktiserar du det du lärt dig i din egen takt, utifrån din egen andning och flöde. Läraren finns hela tiden närvande för hjälp och vägledning. Du får bland annat hjälp med  linjering, hur du kan jobba med eventuella skador eller andra begränsningar. Vidare hur rörelserna kan fördjupas samt, när du är redo, bli introducerad i nya.
 

Medi-/Kundaliniyoga
Kundaliniyogan är en aktiv och dynamisk yoga som passar både nybörjare och vana yogautövare. Den medicinska yogan kommer från kundaliniyogan men har anpassats för att vara lugnare. Vi jobbar med kroppsställningar/asanas, andningsövningar, avslappning, meditation och mantran. Det finns många olika yogapass/kriyor som alla har ett speciellt syfte. 
I kundaliniyogan handlar det inte så mycket om att vara flexibel utan att få mer kraft och energi genom dynamiska rörelser.
Medicinsk yoga/kundaliniyoga är mycket bra friskvård och det finns många vetenskapliga studier på detta. Speciellt vid stress, ångest/oro, ryggproblem, värk med mera har yogan visat sig vara mycket effektiv.


Yinyoga
Yinyoga är en blandning av yoga, mindfulness och kinesisk medicin. Fokus ligger på kroppens så kallade yinpartier, de som är innerst i kroppen, som skelett, bindväv, ligament, leder och inre organ. Stelhet och osmidighet sitter främst i fascian, en bindvävshinna, som ju äldre vi blir, blir allt stelare och torrare. Med hjälp av  yinyoga kan vi, genom att skapa ett större flöde i vår bindväv, öka vår rörlighet och smidighet.
Det är en långsam, enkel, avkopplande men samtidigt energigivande yogastil som alla, oavsett tidigare erfarenhet kan utföra.
Vi stannar i varje rörelse under en längre tid, vilket medför att kroppen slappnar av,  medvetandet mjukas upp och du vilar i nuet.