Klicka här för att boka din plats 


Vårschema 2020
Drop-In & kurser
 

 

Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag Lördag Söndag


 

                       


17.00-18.00
Hatha yoga

Daniel

Drop-in


                         

 


11.00-12.00
Mamma bebis yoga

Daniel

Drop-in





 

                                  
 

16.45-18.00
Ashtanga nybörjare

Anette

Drop-in


                             

 


06.00 - 07.00

Ashtanga ledd klass

Daniel

Föranmälan krävs

070-214 65 98
                                    

11.30-12.30

Lunch-Ashtanga

Passar alla!
Daniel

Drop-in

 

                                    


17.00-18.30

Ashtanga fortsättning



Drop-in


11.00-11.45

Yoga för äldre

Daniel

Drop-in


                             

                                 



                            

   


 

 
6.30 - 7.30

Ashtanga ledd klass

Daniel

Drop-in
Föranmälan krävs
070-2146598






                      

16.30-17.30  

Ashtanga
Ledd klass
till
Janusirsasana A

Daniel

Drop-in


                      


 

                       
 

10.00-11.30


Ashtanga Yoga Mysore Style

Daniel





 






 


 

18.45-20.00

YinYoga 

Elene


 

KURSER VÅREN 2020
 start 20 januari


Samtliga kurser är på 7 tillfällen
Pris per kurs, 850:- 
 Missade tillfällen tas igen under pågående kurs


YinYoga 
Torsdagar 16:30-17:30
Lärare: Helen Asklund

Ashtanga Yoga Nybörjare

Torsdagar 18:30-19:45
Lärare: Daniel Edström

Ashtanga Yoga Fortsättning 
Onsdagar 18:30-20:00
Lärare: Anette Book

Medi-/Kundaliniyoga Nybörjare
Tisdagar 18:30-19:45 
Lärare: Ulrika Friberg Pallin

Mysore Style
Måndagar 18.15-19.45
Lärare: Sigrid Hörnell



*** Begränsat antal platser
Anmäl dig här ***

Glöm inte att ange vilken dag och klass du önskar anmäla dig till!

Priser:

Per tillfälle: 130 kr
10-kort: 1200kr, Giltigt 1 år

Halvårskort: 3000 kr

Student: 7ggr á 500kr  (Upp till 20 år eller vid visat studentid)
Pensionär: -10% på allt 


 


Betala gärna via BG 677-6884
SWISH 073-446 34 34

Tänk på att ange namn samt vilken kurs
och dag du betalar för - tack!

Ashtanga yoga

Nybörjare:

Här lär du dig Ashtangans grunder, med fokus på andning.
Målet är att du ska bekanta dig med de stående positionerna i första serien.


Fortsättning:
Du har gått nybörjare eller kan grunderna. Vi går vidare i första seriens rörelser och övar på lyft och hopp. Yogafilosofin vävs in och vi tittar närmare på den åttafaldiga vägen. Praktiken styrs successivt mot det egna flödet, för att ge dig en chans att finna trygghet i ditt egna utövande.


Mysore: 
Här praktiserar du det du lärt dig i din egen takt, utifrån din egen andning och flöde. Läraren finns hela tiden närvande för hjälp och vägledning. Du får bland annat hjälp med  linjering, hur du kan jobba med eventuella skador eller andra begränsningar. Vidare hur rörelserna kan fördjupas samt, när du är redo, bli introducerad i nya.
 

Medi-/Kundaliniyoga
Kundaliniyogan är en aktiv och dynamisk yoga som passar både nybörjare och vana yogautövare. Den medicinska yogan kommer från kundaliniyogan men har anpassats för att vara lugnare. Vi jobbar med kroppsställningar/asanas, andningsövningar, avslappning, meditation och mantran. Det finns många olika yogapass/kriyor som alla har ett speciellt syfte. 
I kundaliniyogan handlar det inte så mycket om att vara flexibel utan att få mer kraft och energi genom dynamiska rörelser.
Medicinsk yoga/kundaliniyoga är mycket bra friskvård och det finns många vetenskapliga studier på detta. Speciellt vid stress, ångest/oro, ryggproblem, värk med mera har yogan visat sig vara mycket effektiv.


Yinyoga
Yinyoga är en blandning av yoga, mindfulness och kinesisk medicin. Fokus ligger på kroppens så kallade yinpartier, de som är innerst i kroppen, som skelett, bindväv, ligament, leder och inre organ. Stelhet och osmidighet sitter främst i fascian, en bindvävshinna, som ju äldre vi blir, blir allt stelare och torrare. Med hjälp av  yinyoga kan vi, genom att skapa ett större flöde i vår bindväv, öka vår rörlighet och smidighet.
Det är en långsam, enkel, avkopplande men samtidigt energigivande yogastil som alla, oavsett tidigare erfarenhet kan utföra.
Vi stannar i varje rörelse under en längre tid, vilket medför att kroppen slappnar av,  medvetandet mjukas upp och du vilar i nuet.